اجتماعیاخبار استان اصفهاناخبار سیاسیاخبار فرهنگیویژه نامه انتخابات

معرفی هیأت نظارت بر انتخابات مجلس در استان اصفهان

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات اصفهان گفت: اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس در این استان مشخص شدند و حجت‌الاسلام عبدالجواد عبداللهی ریاست این هیات را برعهده دارد.

به گزارش پیام نایین نثل از ایرنا، مرتضی طبیبی جبلی روز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های جمعی اُستان اصفهان گفت: رئیس و اعضای هیأت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در اُستان اصفهان معرفی شدند و بر این اساس حجت‌الاسلام عبدالجواد عبداللهی به عنوان رئیس هیأت نظارت بر انتخابات مجلس در استان اصفهان معرفی شد.

مرتضی طبیبی با اشاره به حضور خود در این هیات ادامه داد: حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، مرتضی آرسته و ناصر هادی اعضای هیأت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان هستند.

وی اظهار داشت: ۳۵۷۱ نفر تا پایان مهلت قانونی، در ۱۶ حوزه انتخابیه استان اصفهان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرایند پیش ثبت نام را تکمیل کردند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اصفهان ادامه داد: از این تعداد، افراد ثبت نامی ۳۰۳۳ نفر(۸۵ درصد) مرد و ۵۳۸ نفر (۱۵ درصد) زن هستند.

پیش از این نیز دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا اصفهان اعلام کرد: در حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند ۱۶۲۷نفر، اردستان ۸۳ نفر، خمینی شهر ۱۲۱ نفر، سمیرم ۱۱۰ نفر، شاهین شهر و میمه و بُرخوار ۱۷۸ نفر، شهرضا و دهاقان ۱۳۹ نفر، فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت ۱۵۲ نفر، فلاورجان ۱۱۰ نفر، لنجان ۱۵۹ نفر، مبارکه ۱۰۳ نفر، نایین و خور و بیابانک ۱۰۶ نفر، نجف‌آباد و تیران و کرون ۱۸۸ نفر، نطنز و قمصر ۱۰۴ نفر، کاشان و آران و بیدگل ۲۷۵ نفر، گلپایگان و خوانسار ۱۰۹ نفر و مسیحیان ارامنه جنوب هفت نفر، مرحله پیش ثبت‌نام را انجام دادند.

مهدی سلیمانی، سلیمانی در باره رده سنی متقاضیان افزود: از این تعداد ۱۵ درصد ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۱ درصد ۳۵ تا ۴۰ سال، ۲۰ درصد ۴۰ تا ۴۵ سال، ۱۵ درصد ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۲ درصد ۵۰ تا ۵۵ سال، ۱۰ درصد ۵۵ تا ۶۰ سال، ۵ درصد ۶۰ تا ۶۵ سال و ۲ درصد ۶۵ تا ۷۵ سال هستند.

وی اضافه کرد: از میان ثبت نام‌کنندگان ۶۸ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۵ درصد دارای مدرک دکترا، ۱۲ درصد دارای مدرک لیسانس و ۵ درصد دارای مدرک حوزوی هستند.

سلیمانی گفت: ۱۹ درصد متقاضیان دارای سابقه ایثارگری و ۸۱ درصد فاقد سابقه ایثارگری و ۴۸ نفر نیز مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: فرایند پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس با توجه به پایان مهلت هفت روزه در ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ مرداد پایان یافت و ثبت نام نهایی متقاضیان حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهر ماه تا ۳ آبان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه برگزار خواهد شد.

معرفی هیأت نظارت بر انتخابات مجلس در استان اصفهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرکره برقی
بستن