اجتماعیاخبار ایراناخبار شهرستان نایین

پوربافرانی: برخی ناآگاهانه به مشکلات ساختاری سازمان غذا و دارو دامن می‌زنند

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اشکال ساختاری باعث شده است که برخی افراد در حوزه غذا و دارو امضاهای طلایی داشته باشند یا به نوعی فساد ایجاد کنند یا برخی نیز از مدت‌ها قبل حوزه‌ای را در دست گرفته‌اند که به این سادگی نمی‌توان از انحصار آنها خارج کرد.

پوربافرانی
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه سازمان غذا و دارو با حلقه‌ای از مشکلات ساختاری و انحصارطلبی مواجه است تاکیدکرد برخی به دلیل عدم شفافیت و نبود دستورالعمل‌های مناسب به این معضل دامن می‌زنند.
عباسعلی پوربافرانی

عباسعلی پوربافرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رسیدگی به استمرار برخی شیوه‌ها در سازمان غذا و دارو که منافع جریان خاصی را تامین می‌کند، گفت: بخشی از مشکلاتی که در حوزه غذا و دارو وجود دارد و در سایر حوزه ها به عنوان اقدامات مافیایی اتلاق می‌شود و در پروسه خرید و فروش محصولات مرتبط با این بخش یا واردات و صادرات آنها صورت می‌گیرد به ساختار موجود در این سازمان برمی‌گردد.

اشکال ساختاری غذا ودارو عامل امضاهای طلایی و انحصارطلبی در این سازمان است

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اشکال ساختاری باعث شده است که برخی افراد در حوزه غذا و دارو امضاهای طلایی داشته باشند یا به نوعی فساد ایجاد کنند یا برخی نیز از مدت‌ها قبل حوزه‌ای را در دست گرفته‌اند که به این سادگی نمی‌توان از انحصار آنها خارج کرد.

وی تصریح کرد: البته برخی هم که به نوعی کاسبان این بخش محسوب می‌شوند یا به دلیل عدم شفافیت و یا نبود دستورالعمل‌های مناسب با این دیدگاه که از راه منطقی و قانونی اقدام می‌کنند حتی در برهه‌ای از زمان که با بحران کرونا هم مواجه هستیم و هم مردم و هم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تامین اقلام دارویی با مشکل مواجه هستند، مفسده ایجاد می‎کنند و در این میان برخی نیز بر این مشکل دامن می‌زنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با ارزیابی مثبت از اقدام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مقابله با این افراد، یادآور شد: رفع این مشکل در گروی اصلاح فرآیندها، شکست انحصار و نظارت کافی و دقیق توسط سازمان‌های ناظر زیرمجموعه این وزارتخانه و سایر نهادهای ناظر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته حلقه مشکلات ساختاری و انحصارطلبی تنها مختص سازمان غذا و دارو نیست، ضمن اینکه وقتی کالاهایی تولید یا وارد می‌شوند پروسه‌ای دارد که ممکن است افرادی بدان ورود پیدا کنند و این مهم در تمام حوزه‌ها هم وجود دارد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرکره برقی
بستن