اجتماعیاخباراخبار استان اصفهاناخبار اقتصادیاخبار ایران

پروژه «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» در ۱۰ شهر اصفهان در دست اجراست

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: پروژه «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» در ۱۰ شهر استان در دست اجرا و بیش از ۳۴۷ کیلومتر حفاری برای آن انجام شده است.

پروژه «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» در ۱۰ شهر اصفهان در دست اجراست

به گزارش پایگاه خبری پیام نایین نقل ازایرنا، «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» یکی از مهمترین پروژه‌های کشور است که زیرساخت ارتباطی و پهنای باند مورد نیاز برای سال‌های متمادی را فراهم می‌کند و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر است تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۲۰ میلیون خانوار در کشور زیر پوشش آن قرار گیرند.

جعفر مُطلب‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه در شهرهای شاهین‌شهر، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، داران، گلپایگان، خوانسار، بهارستان، فولادشهر، مبارکه و مجلسی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: یکهزار و ۵۹۷ سرپُست نوری (FAT) در معابر شهری برای اجرای این پروژه تاکنون نصب و حدود ۸۵ کیلومتر فیبرکِشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۴۷ کیلومتر حفاری در شهر خوانسار و ۳۰ کیلومتر در شهر داران بطور کامل انجام و اتصال این شهرها به شبکه زیرساخت برقرار شده است.

وی اضافه کرد: «نقاط حضور» (اتصال فیبرنوری) در شهرهای خوانسار و داران در انتظار تایید اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی کشور است.

به گفته وی، ۵۸ درصد از مجموع حفاری مورد نیاز در شهر گلپایگان، ۷۶ درصد در بهارستان، ۹۰ درصد در فولادشهر، ۷۶ درصد در شهر مجلسی، ۳۰ درصد در مبارکه، ۱۰ درصد در خمینی‌شهر، ۵ درصد در نجف آباد و ۲۱ درصد در شاهین‌شهر انجام شده است.

مطلب‌زاده با بیان اینکه توافق‌نامه پروژه فیبرنوری شهری با ۵۲ شهردار در استان اصفهان امضا شده است، تصریح کرد: جلسه هایی نیز برای تشریح پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها و تسریع در امضای توافق‌نامه برای شهرستان‌های آران و بیدگل، فلاورجان، لنجان و سمیرم برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: ۱۲ شهر زیار، قهجاورستان، حسن‌آباد، محمدآباد، نصرآباد، نیک‌آباد، تودشک، سجزی، کوهپایه، اژیه، هرند و ورزنه از مجموع ۱۱۴ شهر این استان هنوز فاقد ابلاغ درباره این پروژه هستند و موضوع از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری می‌شود.

اصفهان ۱۱۴ شهر با جمعیتی بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دارد که ۸۸ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرکره برقی
بستن